naam : Dalwin Hinalesti Ras: human mage (38) korte geschiedenis: Dalwin stamt uit een eenvoudig gezin van pachters. Het werd al snel duidelijk dat Dalwin een uitermate intelligent iemand was. Op jonge leeftijd begon hij de magie in hem te ontdekken. Toen de dochter van de landheer, Aldegonde in een bosbrand verzeild geraakte, heeft Dalwin haar op gevaar van eigen leven gered. Dalwin was zwaar toegetakeld, vooral zijn longen hadden het zwaar te verduren gekregen. Het gezin van de landheer nam de zorg voor de zieke Dalwin op zich, uit dankbaarheid voor het redden van Aldegonde. Na een jaar, was Dalwin ongeveer helemaal hersteld, maar zijn longen zijn nooit helemaal hersteld. Naargelang de tijd verstreek begon de landheer hem meer als zoon te zien en hij stelde dan ook voor om Dalwin naar Solanthus te sturen voor z'n studies, z'n ouders werden gecompenseerd voor het verlies door een kleinere pachtbijdrage en ze stemden na lang aarzelen in. Het is in Solanthus dat Palin Dalwin ontmoette en al vlug doorhad dat Dalwin alle kwaliteiten van een magiër in zich had. Dalwin stelde Palin niet teleur, maakt zich in sneltempo meester van alle technieken en wist na enkele jaren zelfs nieuwe te ontwikkelen waaronder de speedcastingtechniek die echter nog niet helemaal op punt staat*. Dalwin is op dit moment naast Palin één van de meest bekwame magiërs in Ansalon en is eveneens uitgegroeid tot een vertrouwenspersoon van Palin. Dalwin bleef zijn ouders regelmatig bezoeken. Een 2tal jaar geleden ging het plotseling verkeerd in Belizo, Dalwins geboortedorp en de plaats waar zijn ouders nog steeds wonen. De heldengroep DragonHeroes rond Knight Thomas SteelGuard, had Solanthus aangedaan om Palin te spreken en meldden dat er problemen waren in Belizo. Een groep Chemosh aanbidders, had zich er gevestigd en Belizo zou stikken van de undead, maar dat konden ze niet bevestigen. De situatie was ernstig, want er werden over grote getalen undead gesproken. Een te groot aantal om door een kleine groep magiers onder controle te kunnen houden. Dat zou moeten betekenen dat er enorm veel Chemosh (god van de onderweld) aanhangers zijn die dan nog eens allemaal magische krachten hebben, wat weinig waarschijnlijk is. Ofwel hebben ze een magisch artefact gevonden en gebruiken ze het wel zeer effectief. De situatie moest alleszins onderzocht worden en daarbij viel het oog om evidente redenen op Dalwin. De situatie in Belizo bleek zeer ernstig. Dalwin moest al zijn defensieve kunsten en indertijd weinig op punt staande speedcast techniek gebruiken om de mensen te redden. Belizo werd nl door een horde undead skeletten (+- 200) belegerd. Dalwin wist 75 van de 113 inwoners behouden in Solanthus te krijgen (daaronder zijn ouders, de landheer en Aldegonde). Intussen breidde de zwarte vlek van Chemosh gestaag uit en een nieuwe beter voorbereidde expeditie werd erop uitgestuurd om meer informatie te verzamelen. Tijdens die expeditie is het tot een magisch treffen gekomen met de Chemosh aanhangers (die zich trouwens priests of Chemosh laten noemen). Mede door de uitstekende kunde van Dalwin, konden de Solanthus magiers zich, weliswaar zwaartoegetakeld terugtrekken. De Chemosh aanhangers hebben toen zware klappen te verduren gekregen. Een cooperatie-akte werd toen afgesloten met het Legion of Steel, om de Chemosh aanhangers te containen, zodat ze zeker niet meer kunnen uitbreiden. Dat is goed gelukt. Dalwin, kreeg de opdracht om de zaak verder te onderzoeken. Daarbij deed hij een eigenaardige ontdekking. De magie die de Chemosh aanhangers gebruikten leek eigenlijk heel goed op die die de priesters van de Goden kregen in de tijd van voor de Chaos Cataclysm! Maar dat zou betekenen dat de Goden terug gekeerd zijn en dat is uitgesloten. Maar het zou toch het feit verklaren dat de Chemosh priests met zo weinigen, plotseling zoveel macht hebben. Palin had nog een andere verklaring, nl dat de de Chemosh aanhangers (hij weigert ze priests te noemen), een Gods Artefarct gevonden hebben dat ze nu gebruiken, maar dat gelooft Dalwin niet echt, een artefact dat EN het controleren van undead EN een gans arsenaal van andere spells levert ... Uitsluitsel zullen we wellicht slechts krijgen als we de Chemosh aanhangers verslaan en uithoren. In gans Ansalon is er de laatste jaren een religieuze revival. Zo'n fenomeen valt wel te verwachten, we hebben het trouwens al meegemaakt na de Cataclysm toen de goden zich door de arrogantie van de Kingpriest van Krynn afkeerden. Maar het grote verschil is nu dat er veel minder nepGoden aanbeden worden, zeker de laatste jaren en dat de meldingen van personen met priesterlijke gaven veel voorkomen en redelijk hardnekkig zijn. Neem nu als voorbeeld Erin van de Ice Barbarians uit het zuiden. Er worden zelfs al perlgrims-tochten georganiseerd naar haar! Zieken van heinde en ver bezoeken Erin. Of de hardnekkige geruchten van een vrouw die met een blauwe staf door gans Ansalon trekt en mensen toespreekt en hen opdraagt om weer te geloven in de Oude Goden en dat ze binnenkort terug zullen komen. Maar ook de geruchten van vreselijke monsters met onnatuurlijk krachtige gaven steken de de kop op. Dit alles is een materie waar zeer behoedzaam mee moet omgesprongen worden. De Sorcerer en Mystic magie die sinds de cataclysm uitgevonden is, is bijlange nog niet zo sterk als de goddelijke en wizard magie van vroeger. Wij magiers riskeren om outpowered te worden. Dit zou slecht zijn voor ons, maar ook voor de rest van de wereld, aangezien het de Sorcerers voor een groot deel voor het beterschap van de wereld zorgen. Ongecontroleerde wizardmagie is het laatste wat de wereld nodig heeft. *het gapend zwarte gat in de schrijfzaal is hier een voorbeeld van. Speedcasting: ------------- Je kan een spell op ieder moment completen, zelfs als je de difficulty-rating van de spell niet hebt bereikt. Er is wel een kans op failure. failure% = 100 - ((spell difficulty - reached difficulty during cast) x 4) schools of magic ---------------- divination aeromancy geomancy pyromancy transmutation spells ------- Pillar of Earth 6 VS Brittle 17 VS Create Tool 28 SM Armour of Magic 38 VM FireMute 48 VS Push Away 61 (42) VS Dispell 20 + target spell's difficulty VS Follow Me 6 SM Safe Landing 6 V Thought Wing 8 - Who's There? 10 - Focusing the Will 15 - Shadows of Truth 25 V Fire Starter 4 (6) S Drop It (Fire enhance) 19 VSM FireWall 44 VSM Candle of Past Vision 81 VSM MindLink 36 - Night Vision 46 V Sleep 27 VM Magnetize 24 VS