Gondar Age 30 Gondar is geboren in Asilmo in het jaar 4preCataclysm op een groot eiland ten noorden van Ansalon. Al op prille leeftijd bekwaamt hij zich in de gevechtstechniek Shin-Tua en van van in den beginne is het duidelijk dat Gondar veel in zijn mars heeft. Al vlug wordt hij door veel vooraanstaande en minder vooraanstaande personen gevraagd om voor hun persoonlijke veiligheid in te staan of om individuen op te sporen en ter verantwoording te roepen. Meestal is Gondars naam genoeg om tegenstanders of herrieschoppers tot andere gedachten te brengen. Maar naarmate zijn naam en faam groeide, groeide ook de complexheid van zijn bestaan. Een steeds grotere verantwoordelijkheid rustte op hem en Gondar raakte steeds meer betrokken in een politiek geharrewar. Steeds weer probeerde men hem voor een kar te spannen. Gondar veracht politici en steeds meer ging hij op aanbiedingen in om er een te elimeneren. Hoe meer er politieke moorden gebeurden, hoe meer politici er een beroep op hem deden om hen te beschermen. Gondar raakte verblind door zijn kunnen, niemand betrapte of verdacht hem ooit. Op den duur nam Gondar geen opdrachten meer aan, maar koos hij zelf een doelwit uit. Asilmo kwam in een politieke chaos terecht, politici leefden voortdurend in angst. Tot op een dag 1 van de eerste opdrachtgevers uit de biecht klapte en het vastberaden hoofd van de interne veiligheid (Anton) Gondar op het spoor kwam. In het begin verwelkomde Gondar de tegenstand, maar Anton deed meer en meer beroep op andere Shin-Tua deskundigen en op den duur werd het leven hem onmogelijk gemaakt. Bij iedere stap die hij zette, was er wel iemand die nauwgezet op hem lette en ze lieten hem niet meer los. Harde bewijzen zijn er nooit gevonden maar Anton en de Shin-Tua heren wisten wel zeker dat Gondar de dader was. Op en dag besliste Gondar om te vluchten. Hij vermoedde dat er ieder moment iemand hem zou komen neerleggen. Aangezien de Shin-Tua heren nooit zouden rusten vooraleer Gondar dood was, was het nodig om er van door te gaan, misschien zouden de heren hem zelfs zelf komen opzoeken! Er viel zowiezo niet meer te leven op Asilmo. Gondar stal een kleine boot en zeilde weg. Door in een meditaire slaap te gaan kon Gondar heel lange tijd zonder eten of drank, hij liet zich gewoon meevoeren met de stroming, tot een andere boot hem oppikte. Zo kwam Gondar in Palanthas aan, de grootste handelsstad van een continent waar niemand op Asilmo het bestaan van vermoedde: Ansalon. Daar zag hij de eigenaardigste dingen, magie en zelfs een draak! Een draak blijkt een oppermachtig wezen te zijn en van deze specifieke draak, Allebrenaz, hebben ze in Palanthas blijkbaar meer dan last. En dan is er nog magie! Oh wat vreselijk en wat leuk. Je kan er de wonderlijkste dingen mee doen, maar het is vooral een kracht waarmee Gondar niet overweg kan. Tijdens de laatste grote aardbeving, die op Ansalon blijkbaar veel erger was dan op Asilmo, is veel van de magie verloren gegaan omdat de goden er niet meer zijn (goden?). Op Ansalon hebben ze nog nooit van Shin-Tua gehoord, wat uiteraard een voordeel is. Hier op Ansalon zijn er zelfs Minotauren, half mens, half stier, maar vooral ook Kender. Gondar vindt Kender een fantastisch volkje, voor niets bevreesd en totaal niet organisatorisch aangelegd. De verhalen die over Kendermore (Hylo) verteld worden zijn fantastisch. Iedereen loopt bij iedereen binnen, van enige staatsstructuur is vrijwel geen sprake, de kereltjes zijn quasi altijd opgewekt, enz.. Voortdurend komen ze door hun nieuwsgierigheid in de problemen, en meerdere malen heeft Gondar al een Kender gered. (ze kunnen zich zelfs sneller en stiller verplaatsen dan Gondar zelf!) Op Palanthas kwam Gondar al snel in contact met de thieves guild, die in hem een bijzonder goede huurdoder/dief zagen. Snel al bleek dat het politieke gekeuvel in Palanthas, minstens zo erg is, maar zeker ingewikkelder dan op Asilmo. Op een dag kreeg hij een opdracht om buiten de stad een klus op te knappen. Een persoon, genaamd Bresin moest gevangen worden en in Dargaard Keep afgeleverd worden. Normaal gezien zou Gondar de naam van 1 van zijn slachtoffers niet kennen, maar deze herhaalde alsmaar dat ie Bresin was en dat hij een heel gekende held is in Ansalon en dat hij hem zou belonen met vanalles. Achteraf bleek alleszins dat Bresin bekend is, misschien daardoor dat Gondar de opdracht kreeg? Vanaf dan deed Gondar regelmatig klussen voor de Heer van Dargaard Keep, telkens klussen in Palanthas zelve. Meestal hadden ze te maken met 1 of andere toren die blijkbaar verdwenen is en vroeger ooit van machtige magiers geweest is! Nu ligt ze wat zielig in een zwarte poel, allemaal magisch en redelijk leuk om te zien. De heer van Dargaard Keep is precies wel een fijne gast. Gondar heeft hem nog maar een paar keer gezien, en hij was erg onder de indruk van zijn persoonlijkheid. Hij ziet er redelijk stralend uit, nog jong en heeft een sterke stem en een eigenlijk wel knap uiterlijk en is een magier. Gondar vermoedt wel dat zijn zaakjes niet altijd even zuiver op de graat zijn, maar dat is met iedereen zo. De Heer van Dargaard Keep, blijkt het ook niet zo echt op te hebben, met de plaatselijke overheden, vooral niet met die van Palanthas en dat gevoel is wederzijds. De rechterhand van de Heer van Dargaard Keep is een imposant figuur. Zeer groot, blond en enorm sterk en met een schitterende bewapening! Er bestaat geen twijfel over het feit dat Gondar vakkundig de vloer zou aangeveegd worden, moest het ooit tot een confrontatie komen, en dat wil toch wat zeggen. Gondar werkt nu bijna exclusief voor de Heer van Dargaard Keep en heeft een interessante opdracht aangenomen. Blijkbaar is er een groot conclaaf samengeroepen door Palin Majere in Solanthus. Gondar heeft zich als lijfwacht laten inhuren door de Eerste Burger van Palanthas die namens Palanthas afgevaardigd is. Undercover voor de Heer van Dargaard Keep, moet hij de zaken in het oog houden, regelmatig zal de Heer van Dargaard keep op magische wijze contact met Gondar onderhouden en zullen ze communiceren. Hij heeft dat nog gedaan en dat is echt een geweldige en superinteressante manier van communiceren. De Heer van Dargaard Keep vermoedt dat er na het conclaaf een groep van avonturiers zal samengesteld worden die een missie zullen aanvaarden en proberen uit te voeren. Hij vermoedt dat ze op zoek zullen proberen te gaan naar een persoon. Gondar en waarschijnlijk ook de Heer van Dargaard Keep, weten zelf niet wie die persoon is, maar Gondar zal hem wellicht moeten ombrengen. Shin-Tua -------- 16 Shin-Tua punten 1 per 1 uur slaap recupereren met een maximum van 8 per dag. Shin-Tua acties kosten Shin-Tua punten. De GM zet een moeilijkheidsgraad en een Shin-Tua kost voor iedere Shin-Tua actie. puntenkost voor een paar specifieke acties: - 2 p om een attribute 1 die level omhoog te doen voor 1 actie (max d12) - 1 p voor waterwalk (beperkte afstand) - 1 p voor airwalk (beperkte afstand) - 1 p vertical climb tree - 1 p voor een extra defend (normaal is max defend 3) - 2 p voor een extra attack - 1 p om proficient te zijn in een wapen (d8) (slechts voor een beperkt aantal combatrounds) - 1 p move silently - 1 p hide in shadows - 1 p om te defenden tegen een aanval en toch eigen aanval door te laten gaan - 1 p superfast (+4 op initiatief) - 1 p stun hit (+4 stun damage) - 1 p wound hit (+2 wound damage) - 1 p back push - 1 p knockout hit (indien de stun damage 2x groter had geweest en dat zou de tegenstander onder 0 life points hebben gebracht -> knock out) - ...